"Det har været en lorteferie - vi kunne ikke komme ind nogen steder" sådan sagde en far til mig i dag

I dag sad jeg til møde, hvor vi startede med at tale om hvordan er ferien gået.
Faderen, som jeg talte med, havde ikke haft den bedste ferieoplevelse - tværtimod.
"Det har været en lorteferie, rent ud sagt" fortalte ham jeg sad til møde med, og fortsatte "vi kunne ikke komme ind nogen af de steder vi ville besøge her i ferien. For stederne var slet ikke beregnet til en kørestol."
Faktisk fortsatte denne far, at han nu forstod hvorfor det var så vigtigt at der er gode adgangsforhold. Det havde han slet ikke tidligere haft tænkt på, da familien ikke havde haft brug for kørestol til et familiemedlem.
Ja, dette udsagn er blot et af mange jeg hører fra familier, hvor en af personerne sidder i kørestol eller har andre specielle behov.
Deres oplevelser af de enkelte steder, gør at de ikke bliver begejstret for disse. Når det sker, så vil de hellere ikke anbefale det pågældende sted for andre eller komme tilbage til det pågældende sted.
En stor italiensk undersøgelse viser også, at familier hvor der er personer med handicap, er mere loyale med at komme tilbage til det samme sted igen og igen. Faktisk kan gode adgangsforhold betyde op mod 28% ekstra omsætning, og glade gæster på ens aktivitetssted.
Jeg hjælper gerne med at vejlede om hvordan du sikker dig gode adgangsforhold så du ikke får samme negative gæsteindtryk, som denne familiefar fik på de steder de besøgte her i sommerferien.