Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 

Hvad er det gode værtskab? Det er når du i fællesskab med andre påtager sig ansvaret for at gæsterne føler sig veltilpas og får en dejlig oplevelse, selvom gæsten også har funktionelle udfordringer.

Det gode værtskab er ikke blot at give en god oplevelse men at man også tænker på hvordan oplevelser gæsten besøget i din turismevirksomhed både før, under og efter besøget.

Kan din gæst besøge din webside uden problemer inden de ankommer hos dig?

Det jeg ser typisk at websiderne hos turismevirksomheder ikke indeholder webtilgængelighed, så disse virksomheder mister mange gæster, der ikke kan bruge deres webside. Er din webside også ubrugeligt for dine potentielle gæster, så du kan miste disse?

Der er forskellige muligheder for at gøre din webside webtilgængelig så også ordblinde, læsesvage, svagtseende og bllinde kan bruge din webside, så den også opfylder den internationale standard Wcag 2.1 hvor der er 50 parameter som skal forfyldes for at man har en AA niveau, der anbefales på især offentlige websider i det EU direktiv som er vedtaget i lov om webtilgængelighed.

Vores egen webside opfylder de forskellige handicapvenlige parameter, så den kan benytte at ovennævnte persongruppe. 

Webside med PDF og fotos

Den gode gæsteoplevelse for personer, som har behov for at benytte en talesyntese, som læser webstedets side op, har behov for at de også kan få læst op hvad PDF og fotos indeholder.

Den gode servicepakke med ekstra periferiydelser kan give den ekstra gode gæsteoplevelse

Med det gode værtskab kan du også differentiere dig fra andre turismevirksomheder i din branche med den servicepakke du yder gæster som besøger dig.

Kerneydelsen er eksempelvis standard hotelværelse med seng, bad og toilet.

Herudover kan tillægsydelser være hotelværelse med gode adgangsforhold, som eksempelvis kørestolsbrugere også kan benytte værelset.

Andre tillægsydelser kan være havudsigt, roomservice, fitness room, gratis frugt, internetadgang mm.

Her vil du også kunne differentiere dig med god adgangsforhold som et parameter i konkurrencen for at tiltrække gæster til netop din virksomhed.

Jeg hedder Søren, og jeg hjælper nemlig virksomheder (især turismevirksomheder) med at udbygge den gode gæsteoplevelse med øget tilgængelighed både i den fysiske virksomhed med fysisk og psykisk tilgængelighed samt også webtilgængelighed, så de kan tiltrække ekstra potentielle kunder, som har et handicap, der ellers har afholdt dem til at være kunder i virksomheden grundet manglende tilgængelighedsforhold.

HVAD ANDRE SIGER:

? "Vi har haft besøg af Søren med henblik på at gennemgang af mulige forbedringer som kan forøge tilgængeligheden i vores B&B for gæster med gangbesvær mm. Søren var grundig i sin gennemgang og kom med forslag til flere prisoverkommelige forbedringer, som egentlig var indlysende når de først bliver påpeget. Ting man ikke tænker over eller ser til daglig. Vi glæder os til at påbegynde arbejde så endnu gæster får mulighed for at besøge os” - LB | indehaver af B&B

? "Det var en øjenåbner for os at have jer forbi. Der var flere ting som vi slet ikke havde set, da vi troede at det var helt i orden det vi havde af tilgængelighed overfor handicappede” - KJ. | direktør på turismested