Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 

Kan alle dine gæster og potentielle gæster benytte dit menukort?

Menukort kan findes både på din webside og i din restaurant. Har du tænkt på om det er let at læse, hvis din gæst ikke kan læse eller er svagtseende, så denne benytter en talesyntese.

Kan alle dine gæster og potentielle gæster benytte dit menukort?

Menukort kan findes både på din webside og i din restaurant. Har du tænkt på om det er let at læse, hvis din gæst ikke kan læse eller er svagtseende, så denne benytter en talesyntese.

En talesyntese er et computerprogram, der læser teksten op. Men er dit menukort til at læse op af en talesyntese?

Jeg har set mange steder, som har deres udfordringer med deres menukort, da det ikke kan læses af læsesvage gæster. Et eksempel er f.eks. et foto af menukortet, og det kan en talesyntese normalt ikke bare læse op.

Er du parat til at miste disse potentielle gæster, som ikke kan læse og som derfor har brug for at få det læst op af en computer?

Eller er du parat til at kunne vise dine gæster dit gode værtskab, hvor disse kan få svar på hvad du kan tilbyde i dit menukort?

Med gode adgangsforhold i form af et godt tilgængeligt menukort, som kan bruges af alle, så vil du også kunne differentiere dig med dette som et parameter i konkurrencen for at tiltrække gæster til netop din virksomhed, idet jeg ser igen og igen mange turismevirksomheder som ikke har gode adgangsforhold, og hvis der er så er det kun for personer med fysisk handicap og ikke for dem med psykisk handicap.

Med et godt tilgængeligt menukort viser du allerede dine gæster inden de kommer til dit spisested, at du ønsker at give dem en god gæsteoplevelse. Som jeg siger glade gæster giver bedre omsætning.

Jeg hedder Søren, og jeg hjælper nemlig virksomheder (især turismevirksomheder) med at udbygge den gode gæsteoplevelse med øget tilgængelighed både i den fysiske virksomhed med fysisk og psykisk tilgængelighed samt også webtilgængelighed, så de kan tiltrække ekstra potentielle kunder, som har et handicap, der ellers har afholdt dem til at være kunder i virksomheden grundet manglende tilgængelighedsforhold.

HVAD ANDRE SIGER:

? "Vi har haft besøg af Søren med henblik på at gennemgang af mulige forbedringer som kan forøge tilgængeligheden i vores B&B for gæster med gangbesvær mm. Søren var grundig i sin gennemgang og kom med forslag til flere prisoverkommelige forbedringer, som egentlig var indlysende når de først bliver påpeget. Ting man ikke tænker over eller ser til daglig. Vi glæder os til at påbegynde arbejde så endnu gæster får mulighed for at besøge os” - LB | indehaver af B&B

 

? "Det var en øjenåbner for os at have jer forbi. Der var flere ting som vi slet ikke havde set, da vi troede at det var helt i orden det vi havde af tilgængelighed overfor handicappede” - KJ. | direktør på turismested

Kontakt mig gerne på tlf 60896379 eller Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. for nærmere.

#turisme #destinationsudvikling #visit #camping #destinationsudvikling  #dkturisme #techplusturisme #TurismeInnovation  #Dengodegæsteoplevelse #servicepakke #hotel #bedandbreakfast #restaurant